W związku z zamiarem zlecenia prac polegających na opracowaniu zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Iwanowice oraz zmiany Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Iwanowice, których wartość nie przekroczy kwoty uzasadniającej stosowanie ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Gmina Iwanowice zaprasza do składania ofert na zadania pod nazwą:
Zadanie 1 – Opracowanie zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Iwanowice, przyjętego Uchwałą Rady Gminy Iwanowice Nr XXIII/147/2012 z dnia 20 lipca 2012 roku – umożliwienia realizacji funkcji usługowych, produkcyjnych i magazynowych w sołectwie Zalesie w Gminie Iwanowice, w celu uaktywnienia terenów znajdujących się w sąsiedztwie trasy ekspresowej S-7 – o pow. około 25 ha w północnej części Sołectwa Zalesie;
Zadanie 2 – Opracowanie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectw Gminy Iwanowice przyjętego Uchwałą Nr XIII/127/2015 Rady Gminy Iwanowice z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectw: Biskupice, Celiny, Damice, Domiarki, Grzegorzowice Małe, Grzegorzowice Wielkie, Iwanowice Dworskie, Iwanowice Włościańskie, Krasieniec Stary, Krasieniec Zakupny, Lesieniec, Maszków, Narama, Poskwitów Nowy, Poskwitów Stary, Przestańsko, Sieciechowice, Sułkowice, Widoma, Władysław, Zagaje, Zalesie, Żerkowice w Gminie Iwanowice, z późniejszymi zmianami obszarowymi – zmiana Planu dotyczy przeznaczenia terenu pod funkcje usługowe, produkcyjne i magazynowe w sołectwie Zalesie w Gminie Iwanowice, w celu uaktywnienia terenów znajdujących się w sąsiedztwie trasy ekspresowej S-7 – o pow. około 25 ha w północnej części Sołectwa Zalesie;
Zadanie 3 – Opracowanie zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Iwanowice, przyjętego Uchwałą Rady Gminy Iwanowice Nr XXIII/147/2012 z dnia 20 lipca 2012 roku – umożliwienie realizacji:
- funkcji usług publicznych na działce nr 809/4 położonej w miejscowości Iwanowice Włościańskie ,
- funkcji usług publicznych na działkach nr 5/5, 5/6, 5/8 położonych w miejscowości Sułkowice,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 14/12, 14/14 położonej w miejscowości Poskwitów,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 147/2, 148/6, 154/9, 154/12, 154/15 położonych w miejscowości Przestańsko,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 60, 61/1, 61/4, 61/5, 62/3, 62/4, 62/2, 63/2, 64/1, 64/5 położonych w miejscowości Widoma,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 46/39, 46/45, 46/47, 46/51, 46/35, 46/37, 47/4, 48/4, 49/6, 50/11, 50/13, 50/17, 51/21, 51/33 położonych w miejscowości Domiarki,
- funkcji zabudowy mieszkaniowej na działkach nr 330, 331 położonych w miejscowości Zagaje,
Zadanie 4 – Opracowanie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectw Gminy Iwanowice przyjętego Uchwałą Nr XIII/127/2015 Rady Gminy Iwanowice z dnia 30 grudnia 2015 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego sołectw: Biskupice, Celiny, Damice, Domiarki, Grzegorzowice Małe, Grzegorzowice Wielkie, Iwanowice Dworskie, Iwanowice Włościańskie, Krasieniec Stary, Krasieniec Zakupny, Lesieniec, Maszków, Narama, Poskwitów Nowy, Poskwitów Stary, Przestańsko, Sieciechowice, Sułkowice, Widoma, Władysław, Zagaje, Zalesie, Żerkowice w Gminie Iwanowice, z późniejszymi zmianami obszarowymi – zmiana Planu dotyczy przeznaczenia terenu pod funkcje:
- funkcji usług publicznych na działce nr 809/4 położonej w miejscowości Iwanowice Włościańskie ,
- funkcji usług publicznych na działkach nr 5/5, 5/6, 5/8 położonych w miejscowości Sułkowice,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 14/12, 14/14 położonej w miejscowości Poskwitów,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 147/2, 148/6, 154/9, 154/12, 154/15 położonych w miejscowości Przestrzeńsko,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 60, 61/1, 61/4, 61/5, 62/3, 62/4, 62/2, 63/2, 64/1, 64/5 położonych w miejscowości Widoma,
- funkcji zabudowy usługowej na działkach nr 46/39, 46/45, 46/47, 46/51, 46/35, 46/37, 47/4, 48/4, 49/6, 50/11, 50/13, 50/17, 51/21, 51/33 położonych w miejscowości Domiarki,
- funkcji zabudowy mieszkaniowej na działkach nr 330, 331 położonych w miejscowości Zagaje,
1. Dane zamawiającego:
Gmina Iwanowice
ul. Ojcowska 11
32-095 Iwanowice Włościańskie
osoba do kontaktu: Tomasz Adamek
tel. 12 388 40 03 wew. 19
e-mail: tadamek@iwanowice.pl
2. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowania zadań 1-4. Przeprowadzenie procedur planistycznych, opracowanie kompletnych projektów, skompletowanie dokumentacji prac planistycznych. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wymogami:
- Ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503);
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2404);
- Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2022 r.,1029 ze zm. z późn. zm.);
- Pozostałymi przepisami mającymi zastosowanie w przedmiocie zamówienia.
Zakres prac obejmuje:
- Analizę materiałów wejściowych do zadań 1 – 4, rozpoznanie uwarunkowań przestrzennych obszaru opracowania stanowiącej zasób materiałów wyjściowych i analiz,
- Przygotowanie ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do sporządzenia zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zadań 1 – 4,
- Przygotowanie pism zawiadamiających do instytucji i organów właściwych do uzgadniania i opiniowania projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, dla zadań 1 – 4,
- Przeanalizowanie wniosków od osób zainteresowanych do zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- Przygotowanie propozycji sposobu rozpatrzenia składanych wniosków i przedstawienie ich Wójtowi Gminy Iwanowice, dla zadań 1 – 4,
- Opracowanie uzasadnień wprowadzenia nowych funkcji budowlanych do zmian studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i przyjętych rozwiązań (zadanie 1 i 3) wraz z bilansem terenów których wprowadzane zmiany dotyczą, zgodnie z wymogami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm.), art. 10;
- Sporządzenie projektów zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4) w zakresie niezbędnym do zachowania zgodności z przepisami prawa, w tym w szczególności art. 15 – 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm.),
- Sporządzenie prognoz oddziaływania na środowisko do zadań 1 – 4,
- Sporządzenie prognoz skutków finansowych do zadań 2 i 4,
- Prezentacja i uzyskanie pozytywnej opinii dotyczących przedmiotu umowy na komisjach i na sesjach Rady Gminy Iwanowice, dla zadań 1 – 4,
- Wystąpienie i uzyskanie niezbędnych uzgodnień i opinii przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, dla zadań 1 – 4,
- Wprowadzenie niezbędnych zmian i korekt do projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4) wynikających z uzyskania opinii i dokonanych uzgodnień,
- Przygotowanie do wyłożenia do publicznego wglądu projektów zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4) wraz z prognozami oddziaływania na środowisko, a także udział w dyskusjach publicznych w tym przygotowanie niezbędnych ogłoszeń i obwieszczeń,
- Przygotowanie protokołu z dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projektach zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4),
- Przeanalizowanie uwag wniesionych do projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4), w tym przedłożenie Wójtowi Gminy propozycje sposobu ich rozpatrzenia,
- Wprowadzenie zmian do projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (zadanie 1 i 3) oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (zadnie 2 i 4), wynikające z rozpatrzenia wniesionych uwag,
- Przygotowanie i przekazanie projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w wersji gotowej do przedstawienia Radzie Gminy (w tym: projekt uchwały, uzasadnienie oraz rozstrzygnięcia o sposobie rozpatrzenia uwag wraz z uzasadnieniem), odpowiednio dla zadań 1 – 4,
- Uczestniczenie w komisjach Rady Gminy, na których opiniowane będą projekty uchwał dotyczących zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zgodnie z potrzebami zgłoszonymi przez Zamawiającego,
- Uczestniczenie w sesjach Rady Gminy, na których przyjmowane będą projekty zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- Sporządzenie projektu uzasadnienia oraz podsumowania, o którym mowa w art. 55 ust 3. oraz art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 z późn. zm.) dla zadań 1 – 4,
- Przygotowanie dokumentacji formalno – prawnej do uchwalonych projektów zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przekazanie dokumentacji Zamawiającemu w formie i liczbie egzemplarzy określonej w umowie, celem przekazania ich do oceny zgodności z prawem przez służby Wojewody Małopolskiego,
- Przekazanie tekstów i rysunków zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w wersji wektorowej (dane GIS) z nadaną georeferencją zgodnie z standardami zapisu danych oraz dane przestrzenne, o których mowa w art. 67 a-c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm.),
- Opracowanie stanowiska merytorycznego w przypadku wniesienia skargi do sądu administracyjnego wobec uchwały w sprawie uchwalenia zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- Wykonanie innych czynności nie wymienionych w umowie, a przewidzianych przepisami prawa w celu uchwalenia zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wraz z niezbędną dokumentacją zgodnie z przepisami prawa.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać i przekazać do siedziby Zamawiającego kompletne opracowanie zadań 1 – 4:
- część tekstową opracowań w wersji papierowej (3 egzemplarze) i w wersji cyfrowej (nagrane na nośniku elektroniczny – format zapisu .pdf, .doc, .odcx, .jpg, .tiff),
- część graficzną opracowania w odpowiedniej skali, w wersji papierowej ( 3 egzemplarze) i w wersji cyfrowej (nagrane na nośniku elektroniczny – format zapisu .pdf, .doc, .odcx, .jpg, .tiff),
- część tekstowa i graficzna miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego powinny być zapisane w formacie danych przestrzennych z nadaną georeferencją, posiadać metadane oraz być sporządzone zgodnie z standardami zapisu danych,
- dane przestrzenne, o których mowa w art. 67 a-c ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 741 z późn. zm.).
Zamawiający wymaga od Wykonawcy ścisłej współpracy przy wykonaniu przedmiotu zamówienia.
3. Termin wykonania zamówienia:
- Zadanie nr 1 – sierpień 2023 r.,
- Zadanie nr 2 – grudzień 2023 r.,
- Zadanie nr 3 – marzec 2024 r.,
- Zadanie nr 4 – wrzesień 2024 r.
4. Termin i warunki płatności:
Przelewem na konto w terminie 14 dni po wykonaniu zlecenia i otrzymaniu faktury.
5. Cena:
Cena będzie stanowiła 100% wartości oceny ogólnej.
6. Wymagane dokumenty:
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe należy złożyć następujące dokumenty:
- Formularz cenowy oferty.
- Kopia dokumentu uprawniającego do wykonywania projektów dokumentów planistycznych zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm.).
7. Termin i sposób składania ofert:
Ofertę należy przygotować i złożyć lub przesłać w terminie do 17.10.2022 r. do godziny 12.00 za pośrednictwem poczty, kuriera, osobiście na adres: Urząd Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie z napisem: ” Oferta na opracowanie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Iwanowice “.
8. Informacje dodatkowe:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie prowadzonego postępowania bez podania przyczyny.
Postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty.
9. Termin związania ofertą:
30 dni
10. Osoba do kontaktu:
W sprawie zapytania ofertowego osobą do kontaktu jest: Pan Tomasz Adamek tel. 12 388 40 03 wew. 19, adres mail: tadamek@iwanowice.pl
11. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Iwanowice z siedzibą przy ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie,
- w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowch, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres IODO Urząd Gminy Iwanowice z siedzibą przy ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie, poczty elektronicznej na adres iodo@iwanowice.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego)
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Informacja o ograniczeniach danych osobowych:
- W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych in formacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
- Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
- W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3roz porządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia (dotyczy przechowania protokołu wraz z załącznikami).
Jednocześnie Urząd Gminy Iwanowice przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Załączniki:
- Formularz cenowy oferty
- Kopia dokumentu uprawniającego do wykonywania projektów dokumentów planistycznych zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r. (Dz. U. z 2022 r., poz. 503 ze zm.).