Korzystanie z tłumacza migowego w przypadku załatwienia spraw w urzędzie przez osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się


Korzystanie z tłumacza migowego w przypadku załatwienia spraw w urzędzie

KORZYSTANIE Z TŁUMACZA MIGOWEGO W PRZYPADKU ZAŁATWIENIA SPRAW W URZĘDZIE PRZEZ OSOBY MAJĄCE TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowych i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2017 poz.1824) osobom doświadczającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się Urząd Gminy Iwanowice zapewnia prawo do:

  1. załatwienia sprawy urzędowej przy wsparciu ,,osoby przebranej”

    Zgodnie z ustawą osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie.

    Urząd nie wymaga od osoby przybranej dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
     
  2. nieograniczonego kontaktu z Urzędem za pośrednictwem wszelkich środków wspierających komunikowanie się
    - korzystanie z poczty elektronicznej – sekretariat@iwanowice.pl
    - korzystanie z elektronicznej skrzynki podawczej : 
    - kontakt telefoniczny – 12 388 40 03
    - przesyłanie faksów – 12 388 40 03 (wew.23)
    - kontakt korespondencyjny – adres: Urząd Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie
  3. skorzystania z usługi komunikowania się poprzez tłumacza języka migowego

    Urząd zapewnia dostęp do tłumacza PJM,SJM i SKGON. Potrzebę pomocy tłumacza należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Korzystanie z pomocy tłumacza jest dla interesanta (osoby uprawnionej) całkowicie bezpłatne.
     
  4. możliwości złożenia wniosku w formie filmu PJM, który następnie zostanie przetłumaczony na język polski, podobnie jak odpowiedź na wniosek
    ​Zgłoszenia można dokonać:
    1. poprzez wypełnienie wniosku i przesłanie go do Urzędu Gminy Iwanowice pocztą, mailem, faksem lub poprzez EPUAP;
    2. poprzez przesłanie pocztą, mailem, faksem lub poprzez EPUAP innego formularza, o ile zawiera wszystkie danej i informacje niezbędne do realizacji świadczenia:
      - termin udzielenia świadczenia;
      - informacja dotycząca wybranej metody komunikowania się;
      - określenie rodzaju sprawy;
      - dane wnioskodawcy i ewentualnie osoby przybranej;
    3. telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej pod numerem 12 388 40 03

      W zgłoszeniu należy wskazać zakres oczekiwanej pomocy, określając rodzaj sprawy. Urząd po dokonaniu zgłoszenia zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji takiego świadczenia, zawiadomi osobę uprawnioną, podając uzasadnienie i wyznaczając jednocześnie możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień. W kontaktach z Urzędem Gminy Iwanowice osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osobą przybraną jest osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia się z sobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.

ZAŁĄCZNIK:

Wniosek o zapewnienie usługi języka migowego

 

Strona używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki