SG.2110.7.2021
Wójt Gminy Iwanowice
zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282)
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
„Specjalista” w Referacie Finansowo – Księgowym w Urzędzie Gminy Iwanowice – 1/2 etatu
nazwa stanowiska urzędniczego w Urzędzie Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie
Wymagania niezbędne:
Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. DZ.U. 2019 poz. 1282), dla stanowisk urzędniczych, t. j.:
– obywatelstwo polskie;
– pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
– brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
– brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów;
– nieposzlakowana opinia;
– wykształcenie średnie – preferowane kierunki: rachunkowość, finanse, ekonomia, zaświadczenie o ukończonych kursach kierunkowych;
– udokumentowany co najmniej pięcioletni staż pracy w zawodzie, który wynika z wykształcenia – mile widziane doświadczenie pracy w jednostkach samorządowych.
2. Wymagania dodatkowe:
a) Znajomość przepisów prawa z materii objętej zakresem merytorycznym stanowiska pracy, w szczególności znajomość przepisów prawa związanych z sektorem finansów publicznych: ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o finansach publicznych (oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych oraz rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej), ustawa o rachunkowości, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość przepisów prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej i finansowej, znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej.
b) Znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego, w szczególności:
– ustawa o samorządzie gminnym,
– ustawa o pracownikach samorządowych,
– ustawa o finansach publicznych,
– ustawa o dostępie do informacji publicznej.
c) Biegła znajomość obsługi programów komputerowych w środowisku Windows i pakietu Office.
d) Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, bankowych oraz służących do sporządzania sprawozdawczości budżetowej.
e) Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej.
f) Cechy osobowości: profesjonalizm, sumienność, staranność, rzetelność, systematyczność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, zdolności analityczne, odporność na stres.
g) Wiedza z zakresu kontroli zarządczej i egzekucji należności.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w zakresie ksiąg rachunkowych jednostki Urząd Gminy oraz funduszy celowych i środków pozabudżetowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
b) Dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
c) Prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów i wydatków budżetu, kontrola realizacji i prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie.
d) Uzgadnianie prawidłowości zapisów na kontach.
e) Sprawdzanie rachunków i faktur pod względem kompletności i zgodności z założeniami przyjętymi do budżetu.
f) Bieżące przygotowywanie dokumentów finansowych do zapłaty.
g) Przygotowywanie przelewów i ich realizacja.
h) Dekretowanie wyciągów bankowych z rachunku jednostki w zakresie dochodów i wydatków.
i) Sporządzanie zestawień obrotów i sald kont analitycznych i syntetycznych, systematyczna ich analiza i weryfikacja.
j) Bieżące prowadzenie ewidencji zmian planu w budżecie w zakresie dochodów i wydatków.
k) Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
l) Współpraca przy: opracowywaniu projektu budżetu, sprawozdaniu opisowym z przebiegu wykonania budżetu, sporządzaniu wyceny i rozliczeniu inwentaryzacji.
Warunki pracy na danym stanowisku:
– wymiar czasu pracy: 1/2 etatu;
– miejsce pracy: Urząd Gminy Iwanowice: ul. Ojcowska 11, 32 – 095 Iwanowice Włościańskie;
– rodzaj pracy: praca biurowa, wymagająca dużego stopnia samodzielności, a także współdziałania z pracownikami;
– stanowisko pracy związane z analizą i stosowaniem przepisów oraz obsługą komputera
i urządzeń biurowych, wyposażone w niezbędne urządzenia techniczne;
– możliwość uczestniczenia w szkoleniach;
– nie jest możliwe łączenie zatrudnienia w Urzędzie Gminy Iwanowice z wykonywaniem zajęć tożsamych, pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które pracownik wykonywać będzie w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność;
– budynek Urzędu nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Iwanowice, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, nie przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys (curriculum vitae),
c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów) i kwalifikacje zawodowe,
d) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,
e) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
f) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
g) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
h) oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii,
i) oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celówrekrutacji (wg art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych),
j) ewentualne kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
k) kopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego, dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
l) kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy osób zamierzających skorzystać z uprawnienia zawartego w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych).
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów niezbędnych, nie zostaną dopuszczone do udziału
w prowadzonym postępowaniu.
Dokumenty aplikacyjne wymagają własnoręcznego podpisu – brak własnoręcznego podpisu na dokumentach powoduje niespełnienie wymagań formalnych.
Kopie przedkładanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście
w siedzibie Urzędu Gminy Iwanowice na Dzienniku Podawczym lub pocztą na adres Urzędu: Urząd Gminy Iwanowice, ul. Ojcowska 11, 32 – 095 Iwanowice, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: „Specjalista w Referacie Finansowo – Księgowym” w Urzędzie Gminy Iwanowice w terminie do dnia
7 grudnia 2021 r. (nie krótszym niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP).
Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 12 388 40 03 wew. 30
Przed nawiązaniem stosunku pracy osoba wskazana do zatrudnienia zobowiązana jest do dostarczenia do Urzędu Gminy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zdolność do pracy kandydata. Koszty zaświadczeń ponosi przyszły pracodawca.
W przypadku, gdy dokumenty aplikacyjne, o których mowa w ogłoszeniu zawierają dane osobowe wykraczające poza wyszczególnione tam informacje niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji, należy opatrzyć je następującą klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, których podanie nie jest obowiązkowe i nie wynika z przepisy prawa, dla potrzeb niniejszego naboru”. Pod klauzulą zgody powinien być złożony podpis.
Oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w związku z naborem na stanowisko pracownika samorządowego (wg art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), jest dostępna na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Iwanowice pod adresem https://bip.iwanowice.pl lub na Dzienniku Podawczym w godzinach pracy Urzędu.
Informujemy, że:
– Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
– Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, które uczestniczyły w procesie rekrutacji, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata.
– Po upływie wskazanego okresu dokumenty będą komisyjnie niszczone.
Robert Lisowski
?Wójt Gminy Iwanowice
Załączniki do pobrania na stronie Biuletyny Informacji Publicznej
https://bip.malopolska.pl/ugiwanowice,a,2022281,nabor-na-wolne-stanowisko-urzednicze-specjalista-w-referacie-finansowo-ksiegowym-w-urzedzie-gminy-iw.html