Co z akruszem organizacyjnym dla szkoły w Iwanowicach?

Co z akruszem organizacyjnym dla szkoły w Iwanowicach?

W związku z pojawiającymi się nieprawdziwymi informacjami, pochodzącymi od Pani Anny Szczepanik – dyrektor Gminnego Zespołu Szkół oraz kilku osób przypisujących sobie prawo do reprezentowania wszystkich rodziców uczniów GZSz, dotyczącymi przyczyn nie zatwierdzenia arkusza organizacyjnego Gminnego Zespołu Szkół w Iwanowicach na rok szkolny 2016/2017 zamieszczamy poniżej pismo jakie Wójt Gminy wystosował do Kuratorium Oświaty w Krakowie. Zachęcamy także mieszkańców do obejrzenia ostatnie sesji Rady Gminy z dnia 29 czerwca br. podczas której ten temat również był poruszany. Link do materiału wideo z sesji jest następujący: https://www.youtube.com/watch?v=oreIpJ6EBnI

Arkusz organizacji szkoły określa, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym. Szkoły sporządzają arkusze organizacji w oparciu o przepisy i uregulowania prawne dotyczące organizacji pracy szkół i placówek oświatowych, statuty szkół i placówek, przepisy prawa miejscowego wydane z upoważnienia art. 42 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) oraz wytyczne organu prowadzącego (przy założeniu, że organ prowadzący nie ma kompetencji do stanowienia prawa dotyczącego organizacji pracy szkoły). Brak zatwierdzonego arkusza, oznacza to, iż konieczne jest osiągnięcie kompromisowego porozumienia w sprawie arkusza organizacji szkoły, którego wymaga interes obu zainteresowanych stron. Dyrektor szkoły i organ prowadzący muszą wynegocjować warunki, na których jest możliwe zatwierdzenia arkusza organizacyjnego szkoły, a jeżeli nie osiągną kompromisu powinni zwrócić się o pomoc do właściwego kuratorium oświaty. Brak arkusza organizacyjnego szkoły nie może być powodem likwidacji placówki.

Szanowna Pani

Barbara Nowak

Małopolski Kurator Oświaty

W dniu 30 maja 2016 r. minął ustawowy termin zatwierdzenia przez Wójta Gminy Iwanowice projektu organizacyjnego Gminnego Zespołu Szkół w Iwanowicach na rok 2016/2017. W godzinach przedpołudniowych w dniu 30 maja 2016 r. przedstawiłem Pani Dyrektor Annie Szczepanik ostateczne uwagi do przedłożonego arkusza w zakresie wykazu etatów dla pracowników administracyjno-obsługowych i zobligowałem Panią Dyrektor do przedstawienia brakujących dokumentów do godziny 16.00. Pani Dyrektor nie przyszła w tym dniu na umówione spotkanie oraz nie poinformowała o swojej nieobecności. Jednocześnie w tym dniu Pani Dyrektor złożyła na dzienniku podawczym pismo dotyczące ilości etatów dla pracowników obsługi, w którym dla konserwatora wpisano 3/4 etatu (pismo w załączeniu). W dniu 31 maja br. Pani Dyrektor złożyła kolejne pismo w którym wnioskuje o zwrot złożonego w dniu 30 maja 2016 r. arkusza organizacyjnego. Natomiast w dniu 1 czerwca 2016 r. Pani Dyrektor złożyła do Przewodniczącego Rady Gminy pismo, iż złożony w dniu 29 kwietnia arkusz organizacyjny nie został zatwierdzony.

W związku z powyższym informuję, iż projekt organizacyjny złożony w dniu 29 kwietnia br. nie mógł zostać zatwierdzony, gdyż nie zawierał kompletu dokumentów i posiadał mnóstwo błędów w wyliczeniu pensum godzin dla poszczególnych nauczycieli. Pani Dyrektor do dnia dzisiejszego nie dostarczyła kompletnego projektu arkusza przygotowanego zgodnie z Zarządzeniem Wójta nr 23/2016 r. z dnia 4 kwietnia 2016 r. Przedłożony projekt arkusza organizacyjnego nie zawierał:

– drugiego egzemplarza;

– opinii Rady Pedagogicznej;

– propozycji form realizacji dwóch godzin wychowania fizycznego;

– wykazu kadry pedagogicznej przystępującej do postępowań egzaminacyjnych lub kwalifikacyjnych w roku szkolnym 2016/2017 oraz terminów złożenia przez nauczycieli wniosków o podjęcie tych postępowań;

– orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej (bez nazwisk) dla osób korzystających z zajęć rewalidacyjnych.

Do dnia dzisiejszego, mimo ustnych i pisemnych próśb, Pani Dyrektor nie poinformowała Urzędu Gminy o ewentualnym ruchu kadrowym jaki zrealizowała z dniem 31 maja 2016 r.

Jednocześnie pragnę zwrócić uwagę, o czym informowałem także Panią Dyrektor, że arkusz organizacyjny na rok 2016/2017 musi uwzględnić mniejszą liczbę uczniów zrekrutowanych do szkoły podstawowej i gimnazjum. Mniejsza liczba uczniów oznacza bowiem większe koszty i przekroczenie planu finansowego Gminnego Zespołu Szkół na rok 2016/2017. W związku z tym pojawiła się propozycja zmniejszenia zakresu obowiązków i tym samym ograniczenie etatu dla konserwatora.

Brak zatwierdzonego arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2016/2017 oznaczałby destabilizację funkcjonowania szkoły w obszarze dydaktycznym, wychowawczym i opiekuńczym. Oznacza to, iż konieczne jest osiągnięcie kompromisowego porozumienia w tej sprawie, którego wymaga interes obu zainteresowanych stron.

W związku z powyższym zwracam się do Pani Kurator o pomoc w wynegocjowaniu warunków, na których jest możliwe zatwierdzenie arkusza organizacyjnego dla Gminnego Zespołu Szkół w Iwanowicach.

Robert Lisowski

Wójt Gminy Iwanowice

Previous Zostań Liderem Szlachetnej Paczki w Słomnikach

Pn: 8:00  – 17:00 
Wt – Czw: 8:00  – 16:00 
Pt: 8:00  – 15:00 

 

Media społecznościowe:

Numer konta bankowego:

17 8614 0001 0020 0000 1720 0034

Kontakt

Gmina Iwanowice,
ul. Ojcowska 11,

32-095 Iwanowice Włościańskie

woj. małopolskie, Polska

Adres skrzynki ePUAP

/906q6gbxwt/skrytka

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej jak je wyłączyć.

 
Ustawienia ciasteczek
Wyrażam zgodę
Nie wyrażam zgody
Polityka prywatności
Polityka prywatności
Nazwa ciasteczka WŁ/WYŁ

Polityka prywatności 

1. Informacje ogólne.

  1. Operatorem Serwisu  www.iwanowice.pl jest Urząd Gminy Iwanowice, 32-095 Iwanowice, Iwanowice Włościańskie, ul. Ojcowska 11, NIP: 682-16-34-453,
  2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    1. Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
    2. Poprzez zapisywanie  w  urządzeniach  końcowych  plików  cookie  (tzw. "ciasteczek").
    3. Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego CETI s. c. ul. Pilotów 21/1, 31-456 Kraków, NIP: 958 16 07 285.

2. Informacje w formularzach. 

  1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
  2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP,)
  3. Dane z formularzy nie są udostępniane podmiotom trzecim bez zgody Administratora Danych Osobowych
  4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu informacyjnego.

3. Informacja o plikach cookies. 

  1. Serwis korzysta z plików cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator hostingowy.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    1. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    2. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    3. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie – dział Ustawienia – sekcja Prywatność. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu mogą być wykorzystywane również przez współpracujących z Operatorem reklamodawców, partnerów oraz przez zewnętrzne programy instalowane w postaci tzw. wtyczek – np. wtyczki społecznościowe serwisu Facebook.com lub innych.
  9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
  10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
  11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

4. Logi serwera. 

  1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
    1. czas nadejścia zapytania,
    2. czas wysłania odpowiedzi,
    3. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    4. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    5. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku, gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    6. informacje o przeglądarce użytkownika,
    7. Informacje o adresie IP.
  3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  4. Dane powyższe nie są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
  5. Zebrane logi są przechowywane przez czas określony – 3 miesiące i służą jako materiał pomocniczy wykorzystywany do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do Administrowania serwerem.

5. Udostępnienie danych. 

  1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie za zgodą Administratora Danych Osobowych lub osób których te dane dotyczą, jeśli zachodzi podejrzenie przestępstwa.
  2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby lub Administratora Danych Osobowych.
  3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
 

6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę? 

  1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy najpopularniejszych przeglądarek internetowych / systemów tę, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Zapisz ustawienia
Ustawienia ciasteczek