Co to jest Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)?
CEEB to system informacji o źródłach ogrzewania budynków w Polsce. Zebrane informacje pozwolą dostosować działania nakierowane na walkę ze smogiem.
Docelowo w systemie pojawią się informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Możliwe będzie także zamówienie przeglądu kominiarskiego.
Czy muszę składać deklarację do CEEB?
Tak, od 1 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek przekazać informację o sposobie ogrzewania budynku. Dotyczy to domów mieszkalnych, budynków gospodarczych i lokali usługowych.
Do kiedy mam czas?
Termin na złożenie deklaracji dla istniejących budynków mija 30 czerwca 2022 roku. Dla nowych budynków oraz tych, w których dokonano zmiany sposobu ogrzewania, deklarację należy złożyć w ciągu 14 dni od pierwszego uruchomienia źródła ciepła.
Jakie źródła ciepła muszą zostać zgłoszone?
Zgłoszeniu podlegają m.in.:
-
sieć ciepłownicza,
-
kotły na paliwo stałe (węgiel/drewno),
-
kominki, kozy, piece kaflowe, kuchnia węglowa,
-
kotły i kominki gazowe,
-
kotły olejowe,
-
pompy ciepła,
-
ogrzewanie elektryczne, bojler elektryczny,
-
kolektory słoneczne do ciepłej wody użytkowej lub z funkcją wspomagania ogrzewania.
NIE ZGŁASZAMY: paneli fotowoltaicznych i klimatyzatorów.
Jak złożyć deklarację CEEB?
Deklarację można złożyć w formie elektronicznej poprzez stronę https://ceeb.gov.pl (konieczne jest posiadanie profilu zaufanego, e-dowodu lub podpisu kwalifikowanego) lub w formie papierowej w Urzędzie Gminy (pocztą lub osobiście).
Więcej informacji
Informacje o CEEB dostępne są na stronie internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego www.gunb.gov.pl oraz w Urzędzie Gminy.