Szanowni Państwo,
W załączniku przedkładamy Państwu szerokie i szczegółowe sprawozdanie rzeczowo – finansowe z realizacji zaplanowanych zadań budżetu Gminy Iwanowice w pierwszym półroczu 2017 r. Dokument ten doskonale obrazuje zakres, ilość oraz skalę podejmowanych przedsięwzięć przez Urząd Gminy w ubiegłym półroczu.
Realizacja tych zadań wymagała współpracy i aktywności urzędników, radnych, sołtysów, stowarzyszeń, grup mieszkańców, jednostek organizacyjnych gminy. Dziękuję wszystkim za współpracę.
Skorygowany w ciągu pierwszego półrocza 2017 roku budżet gminy został wykonany w zakresie dochodów na poziomie 18 903 190,47 zł (tj. 52,28% wykonania planu) a w zakresie wydatków w kwocie 15 877 040,69 zł (tj. 40,94% wykonania planu). Ostatecznie budżet gminy na koniec czerwca 2017 roku zamknął się nadwyżką w wysokości (+) 3 026 149,78 zł. Wynik ten jest jednak chwilowy, gdyż zaplanowane w budżecie gminy na 2017 rok środki na sfinansowanie kosztów rozpoczętych inwestycji i koszty zadań planowanych do realizacji w drugiej połowie 2017 roku oraz spłatę zadłużenia będą uruchomione dopiero w ostatnim kwartale br.
Powyższe dane są wynikiem elastycznego zarządzania finansami gminy. Było to także możliwe dzięki aktywności Radnych Gminy Iwanowice oraz pozyskaniu środków zewnętrznych.
Przedstawione dane finansowe mają swoje odzwierciedlenie w opisanych szczegółowo zadaniach budżetowych. Niektóre z nich dopiero rozpoczęliśmy, a niektóre przygotowaliśmy do przyszłej realizacji. Wśród wielu priorytetów i efektów naszych działań należy szczególnie wymienić:
1. Modernizację budynków oświatowych na terenie Gminy Iwanowice.
2. Rozbudowę kanalizacji sanitarnej oraz modernizację wodociągów.
3. Modernizację infrastruktury drogowej (gminnej i powiatowej).
4. Inwestycje w bezpieczeństwo i ochronę przeciwpożarową.
5. Podjęcie działań w zakresie przygotowania programu i projektów w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Iwanowice na lata 2017-2022.
Zachęcam Państwa do lektury sprawozdania.
Robert Lisowski
Wójt Gminy Iwanowice